2 februari 2013

1 februari

Jag ger det tre vintermånader: februari, mars och april.

1 februari.

Dagen var en fredag. Dagen glömd eller gömd.

Tänkte skriva viktiga mail, men fick lov att vila istället, och körde en e-learningkurs i Mac-operativ-basics på sängen, så att jag knappt behövde lära mig någonting nytt, bara få bekräftelse på att jag inte missat så mycket.

Loggade in lite här och där, läste x-jobbmail, svarade på en enkät. Snabbläste Aftonbladet och Expressen, bland annat om Anna Wahlgrens visit som gäst hos Skavlan.
Bestämde mig för att skita i att se programmet, trots att Skavlanrepriserna har en tendens att rulla in under min mest min tv-benägna tid på dygnet.

Funderade på relationen i familjer, och hur personer i en familj kan uppfatta och uppleva samma händelser och skeden så extremt olika.

Alla har en historia att berätta, som det brukar sägas. Visst är det tur att det finns personer som vill berätta någon annans historia. Men faktum kvartstår. Jag tror att de flesta inte bara vill lyssna och höra regisserade berättelser, utan också berätta och bli förstådda.

Umgås så mycket med storytellers och har väldigt svårt att hantera när saker sitter så långt inne att det inte går att formulera.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar