6 juli 2012

Mår bättre trots stappleri med fot

Mår lite bättre varje dag här, peppar-peppar.

Stenhårda sängar och kuddar, och lite airconditioning och.. klimatet, gör att jag har mindre ont. Hade ryggont, halsont och förkylningutbrott när jag kom hit till samos, och första kvällen, efter resdag fick jag två myggbett, kändes det som, på insidan av låret på strandrestaurangen. Men det var troligen nån slags *-foting, för jag fick 6 bett på ena sidan och nästan 7 likadana tätt på andra låret, och det kliade som vansinnigt och var 38 grader och skitsvårt att gå bredbent så att de inte skulle slå ihop, låren.

Skar mig i foten idag och blodade ner piratstranden i Pythagorion, och fick behändig hjälp av två kvacksalvare, som jag själv. Först är det akutfixet, få ut grejen och sen analysen: är det tagg, glasbit eller nåt annat och har man fått ut den och går den att ta ut?

Spännande fortsättning. Nejdå.. Vet inte om vi svennar är värst på rövarhistorier, och jag får hålla mina egna tillbaka, känner jag.

Folk kan ju tro att man bara överdriver.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar