29 december 2011

Tänka högt har sina sidor

Jag får ursäkta att jag först skriver, sen publicerar, sen läser, ändrar nåt fel jag råkar se, sen trycker publish igen.  Om jag skulle ha redigerat på riktigt, med lite vila mitt i, hade jag kunnat hålla mig mycket kortare och uttrycka mig bättre.

Dessbättre har jag ingen tanke eller önskan att som radiopratarpratarna tävla i att säga så många ord som möjligt per sekund, samtidigt som sändningstid dygnet runt ska fyllas ut. Det ligger nåt väldigt tveksamt i att realtidsrapportera sig själv. Nån sa (på radio förstås) att om man ska vara totalt öppen hela tiden så riskerar hjärnan att ramla ut.

Killen med shoppingvagn och tomflaskorna på coop igår pratade oavbrutet högt med någon, mig eller oss. Vem vet? Killarna i kassan är ändå oändligt snälla och svarar honom på frågan om priserna på rakvattnet kommer att sänkas om två veckor, och om det är okej att han står där han står, så att han kan packa ner sina varor.
- Ingen brådska, klart du hinner packa ner sakerna.
- Bra bra, jag stoppar i det här nu ni är väl öppna imorgon igen, väl? Jag kommer tillbaka då..

Tänka högt har sina sidor. Prata med någon som svarar har sina verkliga fördelar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar