7 april 2011

Inte strandliv igen

Det där söka-strandtestar-jobb fick mig att trigga igång en del funderingar. Trött jag blir. Trött på mig själv mest.

Alltså inte på tidningen eller idén, utan på all kraft som finns som inte kommer till uttryck, eller lirar fel, som min egen.

2000 sökte, 50 fick chansen och 1 enda får 4 gratisresor mot att blogga och skriva åt tidningen. Jag trodde att de åtminstone skulle välja ut 4-5 stycken. När jag sökte jobb nån gång förr i tiden har det kanske varit 50 eller 100 sökanden, och då man har ändå en viss chans att få jobb.

Man tror kanske, till slut när man nån gång kan försörja sig hyfsat på sin egen lön, att man också kan bestämma själv. I själva verket har man troligen kommit dithän man kommit för att man varit bäst på att anpassa just vid rätt tillfällen, inte för att man varit speciellt speciell, eller speciellt bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar