9 januari 2011

Markerar mac

Markerar bara att jag nu går över till en mac som husdator, och var bara tvungen att testa och konstatera att jag nu kan skriva i mörkret.

Datorn ser kanske bärbar ut men är istället för stationär låda, som jag inte har haft på nåt år eller två. Massor av info stängdes inne när PC:n gav upp. Den här är för tung att dra med sig ut men men okej att flytta runt i lägenheten.

Jag behöver råd kring i vilka steg och hur filer ska räddas från den ena datorn till hårddiskar och från små externa hårddiskar till bildsamling här eller där. Jag har ingen aning. Får ta det lite bitvis. På stan ska jag inte ha dator över huvud taget, det får bli nån slags surfplatta modell mindre.

Jag har varit sjukskriven i tre månader snart, och att jag över huvud taget kan tänka på att återställa hårddiskar och rädda bilder och sånt och till sist välja min privata dator - obereonde av vad jag tvingas (eller tvingades) ha på jobbet - är väl ett litet steg i rätt riktning, antar jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar