7 mars 2009

Lugna favoriter till och med det

Skärande huvudvärk in i högra tinningen. För många okompatibla spår som sabbar för varandra. Det smattrar från medievärlden, såväl ny- som gammelmedia. Världshändelser blir notiser, medan töntar som skriker på flest ställen anger dagens bekräftelsesjuka agenda.

Summan av alla meningslösa små saker som tydligen måste fixas hela tiden funkar inte ihop med att skapa något som inte finns. Jag kan gå och fundera och se slö ut i 8 timmar och sen går det kanske att plottra ner på en halvtimme vid datorn = 30 minuters arbetstid, tycker vän av ordning som är chef. Mycket väsen för ingenting, tycker jag själv, det är för mycket hysteria i alla dimensioner om att det skulle vara bråttom med allt.

Små lappar det värsta jag vet, just nu i alla fall. Plotter. Jag vill rita stort och binda ihop, sudda ut, låta stå, och rita till nåt annat. Dagens torra och skärmbildsförkrympta tillvaro kräver att man ska få plats med ett budskap på 3x4 cm skärm eller motsvarande A4 på en datorskärm. För att läsa eller titta på nåt färdigt är det helt ok, men inte när man ska hitta på och beskriva något som är komplext. Man kan inte heller hålla på och måla ner sitt hem (alltså använda väggarna eller annat), när det snart ska på auktion.

Har nu stoppat i mig en värktablett mot huvudvärken och sitter och lallar till Lugna favoriter. JAHA, det är SÅHÄR folk har det. Lall-lall. Godis, stryktips, korsord, bullar, pizza, bingo, vin och så en värktablett på det. Lall-lall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar