15 mars 2009

Kritviktigt och grusligt tråkigt


Himlen är kritvit och gör sig inte på bild mot kolsvarta och ledsna träd bland snöblafforna. Grus. Tundra. Kråkor. Gråstavar. Klumpskor.

Det är medioker melodifestivalbaksmälla och nu ska överkonsumtionen sonas med grusgång. Så långt från dansstegen på scenen man nånsing kan komma. Varenda folksteg dras i grus. Jag ser dem inte, de bara hörs. Det låter för jävligt.

De osynliga drar sig fram i gruset med sina promenadsgympadojer denna fula dag. Det är hemulerna som är ute. Hur de än tränar går de som stubbar. De springande hemulerna visar hurtighet och styrka, men är lika klumpigt som gångarna. Det är liksom hopplöst kroppslöst det hela.

Nu ska jag ut. Får sätta solbrillor på så att jag slipper det kalla ljuset.

2 kommentarer:

  1. Du är på fel plats.
    Några mil norrut skiner solen och snön smälter så det hörs ute.

    SvaraRadera
  2. Hej, kan du ta och skicka solen lite söderut. Det är ju inte rättvist att vi ska ha gråväder här flera månader i streck.

    Vet så väl att jag är på fel plats och för odrivig för att ta mig ur. Allt det praktiska ekonomiska jag ska göra fullständigt tråkar ut mig, och det är ändå nu på vintern man borde passa på. Jag vet inte ens hur man anlitar andra att göra det. Typ renoverar och säljer och sajsar ner inkomster/utgifter-hjulet.

    Känner mig ganska grundlurad. Rakt in i fällan bara. Sitta fast.

    Nej, nu ska jag ut och sätta i lurar eller nåt.

    SvaraRadera