17 december 2008

Stalkern igen: inget att frukta

Fått nytt mail från stalkern, killen som förföljde mig i Stockholm som 20-åring, och som hotade att ta livet av sig om han inte fick träffa mig. Jag var livrädd.

Jag svarade inte på hans mail. Jag borde inte ha svarat och tänker inte svara. Nu skriver han:

"Hi, you have nothing to fear from me. You should know that better than anybody else."

Inget mer än det i mailet. Jag ska skriva ner vad han heter och beskriva hur han ser ut för mina barn, bara för säkerhets skull.

2 kommentarer:

  1. Läbbigt, vad är det för ett UFO? Jag hade också en som hängde efter mig när jag var i 20-årsåldern. För ett par månader sedan läste jag att han var död. Hans bil hade exploderat inne i garaget och han klarade sig inte. Så kan det gå.

    Han förföljde mig genom hela Sverige i början av 80-talet. Helknäpp. Hade det varit i dag hade jag polisanmält honom.

    Dra dig inte för det om han börjar igen, ditt UFO...

    SvaraRadera
  2. fy fasen, obsession är det värsta jag vet när den drabbar andra. Jag svarar ju inte på hans mail. Och det är dessbättre bara två.
    Om jag skulle förstå att han var här i Sverige skulle jag inte dra mig för att skaffa nån slags body guard. Det går inte att anmäla folk som bara spionerar på olika sätt och hänger efter.

    SvaraRadera