28 september 2008

Ingen detaljpetimetrare

Jobbar heltid nu och hinner uppfatta vad som händer, någorlunda, men jag hinner som vanligt inte konsekvent följa några speciella trådar, och inte ens de områden jag är intresserad av.

Politiska frågor lämnar jag gärna därhän, sällan har det väl funnits så många kommentatorer och debattörer som gjort sig hörda, petimetrar som granskar petimetrar, och många verkar ha mycket svårt att hålla sig kort och föra fram vad de egentligen menar.
Jag hoppade av flera universitetskurser för att litteraturen fullständigt tråkade ut mig och kändes som ett hån. Varför läsa 300 sidor när 2 sidor hade kunnat sammafatta slutsatser? Bla-bla-bla, citat citat, bla-bla. Och den sa det och bla-bla.

Jag är inte en sån där detaljnjutarmänniska. Jag är glad så länge materian omkring inte tar för mycket uppmärksamhet. Jag agerar nog hellre än analyserar. Lyssnar hellre på musik än läser recensioner om den. Det är för mycket skrivande, eller hur. Skriva är ju en kul aktivitet för den som utför den, men vem orkar läsa?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar