25 september 2008

Höstyra

Har varit piggare än idag. Jag har varit så jävla irriterad på folk som sitter och hostar ut sina förkylningar i bussarna och på folk som är så duktiga att de bara stannar hemma en dag från jobbet och sen kommer med sin feber och ollar in allt.

Så blir man själv förkyld, och ställd. Man har INTE tid att vara sjuk..

Idag vaknade jag med skärande ont i halsen, på ena sidan. Och jag är tillräckligt gammal för att i stort sett veta den kommande händelseutvecklingen på förkylnings- och luftrörskatarr-fronten.

Det kan bli lindrigt, eller bli värre.

Igår tänkte jag att jag faktiskt klarat mig bra från förkylningarna trots att de härjat på jobbet. Jag ska och får inte tänka så. Det straffar sig.
Om jag dessutom går till tandläkaren som rotar omkring, då kommer det som på posten dan efter.

Dottern säger att jag är hypokondrisk.
Finns nån hypokondriker som själv tycker sig vara det?

Jag är inte hypokondriker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar