8 augusti 2008

Stureplan före



Från stureplan igår när riggning inför 080808-festen pågick.
Det är nåt fel därnere.., på stureplan alltså. Folk försöker se viktiga ut - eller är kanske viktiga. Hur ska man veta och är det viktigt att veta?
Själv känner jag mig bara som en spanare eller spion från höjderna som kan konstatera att de lyckats förvalta sin trista stämning, mot alla odds, om man nu vill verka vara världsvan.
Undrar om jag också blivit låtsasblind - att man låtsas att inte se folk - bara för att jag bor eller jobbar runt svampen? Ingen jag känner skulle ändå välja ö-malm före söder eller kungsholmen. Det är lite torrt där, men kanske desto mer drama in house.
Men ikväll kommer pöbeln in och stökar till lite på gatan. Lär nog inte vara det vanliga folket som dansar där precis. Rollen för folk är att vara folkliv, publik, och den man tjänar pengarna på och är motor för. Folk som alltid betalar.
Ryktet säger att de vanliga ställena runt s-plan ska ha stängt. Som vanligt är det väl snarare planerad filtrering som gäller. Vi får se hur arrangörerna klarar det..

Andra bloggar om: , , , , , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar