15 augusti 2008

Precis så, Stockholmsnatten

Publicerat i Svenskan idag, och på bloggen Stockholmsnatten:
Vad är problemet med det här landet egentligen?

Jag har också nån grav form av Barcelona, med vissa Berlinaktiga attacker av bom-bom-bom-syndrom, då jag akut känner att jag behöver house och techno långt in på morgontimmarna.

Jag gnäller och skäller - och skäms över Stockholmsnatten inför utländska besökare. Jag suckar och lider av arrogansen, av den fåniga viktigheten, som är så långt ifrån coolt man kan tänka sig. Jag tycker att det är pinsamt att stadens nördiga marknadsförare kallar Stockholm för "Capital of Scandinavia", när nu varanda stockholmskotte vet att det är Köpenhamn som är den enda riktiga stan i hela Skandinavien. Dom smilar och småler därnere. Men självklart skulle en stockholmare aldrig hitta på nåt så dumt.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

4 kommentarer:

  1. HAHAHA älskar att facebookstatusen som jag "smög in" när du inte såg står som länk i sidmenyn. så otroligt gross mening. "eva smaskar högljutt"!!!! hilarious.

    SvaraRadera
  2. Tackar för den.
    Du skulle bara veta hur riktiga kräftälskare låter..

    Jag har ändrat min status nu.

    SvaraRadera
  3. Barcelona? Haha, gå hit om du kan spanska:

    http://www.lavanguardia.es/premium/publica/publica?COMPID=53509532812&PAGINACIO=15&ID_PAGINA=200806163&ID_FORMATO=9&PARTICION=2006&SUBORDRE=3&SECCIO=&CANAL=53481988165&NAVEGACIO=%27SI%27

    SvaraRadera
  4. Tyvärr har jag inte gett mig själv ro att plugga spanska. Måste nog sätta mig på ett plan till Guatemala för att det ska bli nåt inlärt..

    SvaraRadera