10 augusti 2008

Oerhört stökigt enligt polisen

45000 festade på Stureplan i natt, skriver Aftonbladet. Tro det den som vill.

När jag och M kom till platsen vid midnatt, vilket borde vara en lagom tid att komma till en fest som ska hålla på till 3, då hade serveringarna slagit igen, det var inget folk på Stureplan och ingen musik och det såg ut som det varit kravaller.
Troligen kom vi precis när polisen skingrat festen och stängt ned musiken. Har svårt att tänka mig att man drog igång den igen sen.

Vanlig klubb fick det bli.

Andra bloggar om: , ,

2 kommentarer:

  1. Jag gick förbi stureplan vid 2430... då var det 50000 människor som stod där och hängde, har svårt att se att de inte skulle varit där 30 min tidigare.

    http://www.stureplan.se/articles/7759/images/article_image_4315cda9ebc24874.jpg

    SvaraRadera
  2. Konstigt. Vi gick biblioteksgatan fram mot stureplan, strosade fram utanför east, inget folk på gatorna, svängde upp kungsgatan. Ingen musik. Det måste ha dragit igång igen sen.
    Jag har sett bilderna, men det var tomt, ingen trängsel.

    Man får skippa att hänga läpp. Det mesta mesta missar man ju ändå, generellt sett..

    SvaraRadera