20 augusti 2008

Inte torkad

Som några vet fastnade jag idag totalt i mina ambitioner när jag vände upp och ner på hela lägenheten för att hitta plånboken, och till slut hittade den i tvättmaskinen efter hård centrifugering ihop med vittvätten.

Så blött har det varit, inte torrt.

Bloggtorka har jag inte, däremot funkar inte mobilen som den ska, och det är därifrån jag brukar publicera när jag är mellan hemma- och kontorshak och på resor. Batteriet går inte att ladda heller. 2 år har jag haft den, då min föregående mobil blev stulen på Notting Hill Carnival. Nu ska jag snart dit och få bot mot tystnaden härhemma.

Är oerhört trött. Idag köande, helt meningslöst, och trängsel i ett fullständigt igenproppat T-centralen, där man inte på något sätt hjälper turister med att översätta skyltar och anvisningar till engelska. Det blir stockningar och personalen kan inte tillräckligt för att informera vilsna om färdvägar och biljettregler.
Det var också en avstängning så att vi som skulle till den övre perrongen stoppades utan information, och det blev orolig trängsel och ingen information kom ut, och folk pressade på för att komma fram.
Man vill veta vad som händer. Och extra läskigt blir det när de tar beslutet att det är bättre att inte informera. Då tror man att det är något verkligen allvarligt som hänt eller något hot.

Farligare än farligt är när folk får panik, och panik kan starta med att någon får panik av att inget veta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar