31 augusti 2008

För mycket tjatter

Om man är lite allergisk för mycket tjatter så ska man inte ha radion på samtidigt som man bläddrar i söndagstidningar och surfar. Det blir för mycket. Man hänger inte med. Men jag vet att orkanen Gustav rör sig mot stackars New Orleans igen och att befolkningen beordras lämna staden, dom som inte redan gjort det.

Radions P3 kör, låter det som, samma program om sex, kärlek och relationer i ganska förutsägbara varianter på eftermiddagarna. Ja-ja-ja, tänker man, det kommer ju faktiskt nya ungdomar hela tiden, och tiderna är hårda när man ska skapa sig själv och sin plats i relationernas värld.

Problemet för många är att de inte träffar så många andra över huvud taget, och därför är det inte så enkelt heller att hitta någon att bli allvarligt kär i sånt. Och tar man tag i det genom dejtingssiter får man virtuella harem, men kanske inte rätt sällskap ändå.

Jobbpapper, räkningar, oändlig städning, papper, papper. Jag fattar inte hur det kan bli så mycket.

Nej, det är bara att tugga sig igenom tråket. Göra som de visa säger, försöka vara i nuet i de sysslor man har, som munkarna. Känna hur det känns att göra rätt, och göra allt ordentligt. Men ordentligt tar tid, och då ska man ha den tiden.

Jag skulle vilja ha en skräpkammare med en plottervägg, där jag kunde limma upp alla dessa viktiga lappar. Då skulle jag i alla fall veta var de hörde hemma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar