29 maj 2008

Fd hantverkare såg ut som gris

Är även om det inte låter när det gäller till exempel att borra, rätt händig.

Sydde mina egna kläder en period och gjorde typ grekiska sandaler och bälten, plånböcker och annat. Under syperioden hade jag ofta hemsydda blommiga plommonfärgade indiska brallor och långa tunikor, lager på lager i egenfärgat rosa och vinrött, blommiga västar, och gärna svart sammet till och benaressjalar.. som jag har halva lagret kvar av. Jag såg ut som en gris, som x-maken uttrycker det.

Och så gick jag kurser i grafiskt tryck, målade akvarell, olja, skulpterade. Stod i labb och kopierade upp enstaka bilder och lärde sen ut såntdär. Dottern tycker jag ska börja måla igen och det är nog en bra ide. Det är svårt att börja bara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar