23 maj 2008

Backlog

Jag har inte haft mental ro att blogga. Rörigare än på länge är det, och jag har nästan glömt bort att jag var i Berlin nyss. Var jag det? Var jag i Berlin?
Dottern har nu kommit hem från London och solen skiner, och lönen kom in i dag.

Snart kommer jag få mitt livs största kreditkortsräkning och ävenså, största mobilräkning. När tusentals svenskar blev strandsatta i Grekland 2003 när blufflygbolaget Aer Olympic (som var lätt att förväxla med grekiska bolaget Olympic Air) konkade så gjorde värmeböljan och luftfuktigheten därnere att alla mobiler av en viss mycket vanlig sort slogs ut, och alla svenskar behövde ringa släktingar, boka nya resor, få kontakt med banker och försäkringsbolag... så gick min mobilräkning på drygt 6000 spänn för en månad. Jag lånade ut telefonen och sonen kom inte med sin flight från Stockholm och syrran blev av med sin hemresa från Grekland.

Men det var då det.

Nu hoppas jag det blir sommar. Och jag ska INTE till Grekland. (Tror jag)

6 kommentarer:

  1. Hej Eva! Vad fa... ska du inte till Grekland i år?
    Anders/jönköping

    SvaraRadera
  2. Hej! Och jag ska INTE heller till Grekland i år. Det var 43 grader varmt på Karpathos i början av augusti 2007. För varmt, juh! Men man vet ju aldrig förstås!? Noll planer än så länge!

    SvaraRadera
  3. Jag kan inte heller blogga så du är inte ensam. Just nu förstår jag inte vad jag vill med bloggen. Har ingenting att skriva om. Men det brukar gå över.....Kanske är det vädret. Vi har sommar, har ni??

    SvaraRadera
  4. Det är klart att du skall till Grekland. Lämna mobilen hemma så blir det inte så dyrt...

    / Kenneth

    SvaraRadera
  5. Anders: Ska du till Skiathos igen? Skulle gärna åka tillbaka, men haft otur med vädret där.. speciellt andra gången när det nästan bara regnade och man satt under regnskydd och kollade fotboll med ohyggligt öliga engelsmän.

    Buspappan: Jag tycker nästan du hade lite tur som fick 43 grader istället för hård blåst och 26 grader. Jag saknar det vindstilla och spegelblanka medelhavet.
    Jag lämnar det där med grekland öppet. Bokar jag resor bokar jag ändå om. (alltså får köpa nytt)

    Nike: Vi har inte sommar. Väder är inte fel, det påverkar en - eller hur. Det där med blogg går upp och ner, ibland när man känner som mest går det inte att få ur sig någonting alls. Det är insamlings- ackumuleringstid och bearbetningstid. Lustigt ibland att de som skriver mest högljutt om känslor och kanske egentligen inte har egentlig tid att uppleva eftersom de alltid måste dokumentera och har ordning på varenda sekund. Det är stressande.
    Jag försöker mest komma ihåg vad jag verkligen måste komma ihåg för att vardagen/jobbet ska flyta någorlunda. Inte ens det räcker jag till för.

    K: Du vet vad som är bäst ;)

    SvaraRadera
  6. Hej igen! Jag åker till A.paros den 28/6 sedan hem från Skiathos - är ute tre veckor.
    Anders/jkpg

    SvaraRadera