9 december 2007

Tjuvåker sjukt på grannens trådlösa

Nu är jag halvlycklig igen.

Sitter med lurar och lyssnar på musik på datorn i sängen. Tjuvåker på ett trådlöst nät i närheten. Dottern med sin gamla mac har ett helt gäng att välja på, men jag är glad att det i alla fall finns ett nät jag kan använda som inte är skyddat. Tack du ovarsamme.

Min egen kabelinternetanslutning är helt helt ur funktion sedan i natt nångång. Nån förvarning från comhem har jag inte fått eller sett. Killen på på comhems kundtjänst kunde inte svara på frågor, sa bara enstavigt att de kommer skicka ett nytt modem och att det kommer ta minst två dar.

- Men nu då, kraxade jag fram ur djupet av min luftrörskatarr. På gränsen till panik. Jag behöver uppkoppling nu! Jag måste jobba...... jag är sjuk. Man kan bara inte stänga av.

Stackars kille.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar