30 december 2007

Ogifta par och vänner

Spännvidden i dotterns och min tv-konsumtion just nu är hiskeligt smal. Efter 356 avsnitt av tv-serien Friends såg jag idag lite av filmen Ogifta par, som var och alltid kommer vara mycket plågsamt tragikomiskt, utan någon som helst igenkänning. Jag har aldrig varit sån som hängt upp allt på förhållandet enbart även om jag samlevt med män som tycker att allt ska vara som det ska vara.

När x-maken och jag umgicks med par var vi nog de udda paren, de som blev över när de, präktigvänstern i kvarteret, valt sina respektive umgängeslag efter politiska åsikter, eller vad det var. Vi två familjer kunde faktiskt dela Ölandsstuga i en vecka, 4 vuxna, 2 bebisar, 2 st 3-4-åringar och några tonåringar - utan större bråk.

Största problemet just då var väl låne-tonårskillen, som åt oss övriga ur huset så illa att vi till slut var tvungna att börja baka storbak varje morgon, och som efter hand deppade ihop eftersom hans mamma, som skulle ha hämtat honom och spenderat semester med honom hade mycket roligare saker för sig på västkusten, och hon visste nog att bättre barnvakt(er) och sällskap (kusinerna) kunde HAN inte få, så hon festade lugnt vidare nån extra vecka, och till slut fick vi sätta killen på tåget hem och farmor och farfar fick ta vid uppe i Stockholm, för hon hann inte tillbaka till Stockholm i tid att möta honom.

Nu går friends vidare på dvd:n. Dom blir lite av ens vänner, om man säger så, och man sover bra till skratten..

7 kommentarer:

  1. Jag har alla avsnitt av Friends på DVD och har sett igenom hela serien ett par gånger.

    I julklapp i år så fick jag alla avsnitt av Seinfeld. Har börjat titta på dom och har redan insett att det är som Friends men betydligt mer vuxet. Känner mig igen mig i Seinfeld än i Friends.

    Fast båda serierna är väldigt roliga,även om jag håller Seinfeld som lite mer roligare än Friends.

    SvaraRadera
  2. Blev lite fel där ser jag nu..

    Menar att jag känner igenom mig mer i Seinfeld än i Friends... snubblade lite på orden.

    Får väl skylla på allt för många glas billigt rödvin....

    SvaraRadera
  3. Jag förstår ändå, genom rödvinet, du känner mer igen dig själv i Seinfeld. Det trevliga med allihop (Friends och Seinfeld) är att de är lite småknäppa och tv-mässigt säger det vi annars bara tänker, men sen ber om ursäkt och blir vänner igen, osv. Och detsamma gäller tjejerna i Sex & the city. Det är inte som i verkligheten där polarna faktiskt bara drar..

    (åtminstone gjorde mina det, eller jag..)

    SvaraRadera
  4. Det lilla som jag har sett av Sex & The City har handlat mer om sex än the city om man så säger. har aldrig försått riktigt vad den serien går ut på.

    Jag håller mig till Seinfeld och Friends tror jag,där hänger jag med mer i handlingen.

    SvaraRadera
  5. Jag tycker Sex & the city mest handlar om de fyra tjejpolarna, vänskap och olika livsstilar. Och kläder. Och sen lite sex för att få story, eh... jag menar tittare.

    SvaraRadera
  6. Hänger man med mer i handlingen så kanske det är så att det handlar om vänskap och så, men jag har nog bara råkat titta in när det har varit om sex.

    Senast jag kom in mitt i ett program så satt tre av dom på en uteservering och hade en stor dildo framför sig.

    Började då fundera på vad det var för serie, egentligen.

    Bytte i alla fall kanal, stora dildos är en främmande värld för mig.

    SvaraRadera
  7. Hänger man med mer i handlingen så kanske det är så att det handlar om vänskap och så, men jag har nog bara råkat titta in när det har varit om sex.

    Senast jag kom in mitt i ett program så satt tre av dom på en uteservering och hade en stor dildo framför sig.

    Började då fundera på vad det var för serie, egentligen.

    Bytte i alla fall kanal, stora dildos är en främmande värld för mig.

    SvaraRadera