31 december 2007

Mina fantastiska resor 2007

Wow... jag har en tradition, jag är konsekvent: här är sammanfattningen av mina fantastiska drömresor i år:

19 februari -7 mars: Bangkok några dar och Ko Samui 12 slöa dagar och pigga kvällar på Chaweng och en fullmåne på Ko Phangan.
[t/r Bangkok med en barnfamiljslastad jumbojättesak från Fritidsresor som knappt orkade lyfta mer än några hundra meter över mark; såg varenda by i Gangesdalen]


9-10 mars: MondayBar-kryssning till Åbo... (räknas kanske inte som resa), Spring Break cruise. Tony Perssons bilder här.

3-7 maj: Berlin, årets bästa tripp. Helt underart väder, cool coolamorsancykelstad och roliga klubbar. [t/r Airberlin]

1-3 juni: Kryssning till Tallinn: MB Black & White Cruise. Bilder här

14-17 juni: Hultsfred

Roskilde
Ställde i år helt traditionsenligt in Roskildetrippen, både köpte och sålde sen biljetten på Blocket. I år var det regnnatten i Hultsfred som inte alls gav mersmak för utsikterna om kommande rekordblöta Roskilde (Våteste Roskilde noensinne). Ingen tror att jag nånsin kommer att komma till den där Roskildefestivalen. Men vad är en bal på kungens slott...

Jag var ju i alla fall nästan på Roskilde en massa gånger som 20-25-åring när jag cyklade omkring precis i närheten, men trodde att vi inte gick på Roskilde för att han inte klarade folksamlingar, och jag förstod inte att han förstod hur jäkla hooked jag skulle kunna bli på sånt där festivalande och festande, och jag tyckte, ok ok, man kan göra det nån annan gång.
(Vilket larv. Han var så svartsjuk, och klarade inte heller tanken på konkurrensen från 10000 glada festtivalsnubbar i min egen ålder.)

Jaja, nu är det han som åker på festivaler och tar igen, och jag med, på annat håll.

2-16 juli: Santorini 1 natt, Ios 2 veckor med P. [2 vecka, flygstol med Apollo, Novair]

23-28 augusti: London med South west 4 och Notting Hill Carneval [Ryanair dit, Sterlin hem]

30-31 augusti: Kryssning till Åbo. Bilder här

14-17 september: Rom. Jobbigt som fan med 130 respolare, men jag åker gärna tillbaka själv eller med någon, men då ska jag bo extremt centralt. Förort till Rom är mycket mer förort än nån förort här i Stockholm, där vi ju har kollektivtrafik så att man ändå kan åka in till stan. [Sterling t/r]

23-24 november: Rock at Sea-kryssning till Åbo med Ios-folk.

13-14 december: Luciakryssning till Åbo. Bilder här

Sammanfattningsvis få och korta resor och fem musikkryssningar som substitut för ett resande liv. Sjukt år. Sjuk hela semestern. Sjuk i Rom och resplaner lagda på is på grund av semesterunderskott och heltidsjobb. Och nu är jag försliten för att jag jobbat för mycket.

Förra året blev det så kallade x-et och jag riktigt ovänner i London. I år blev vi vänner, ungefär som Joey och Rachel i "Friends". Vi liksom flyttade ihop - om än bara för några dar.

Mina resor 2006
Mina resor 2005

Andra bloggar om: , , , , , , ,

2 kommentarer:

  1. Även om det mest är finlandskryssningar, blir jag avundsjuk på ditt resande. Du verkar verkligen göra det du vill göra.

    Gott nytt år, och hoppas du får ett bättre 2008.

    Förresten funderar jag på att köpa lägenhet i Berlin, alla säger att det ska vara så billigt där. Men det lär väl inte bli något; istället kommer jag att sitta om tio år och förbanna att jag inte hoppade på tåget.

    SvaraRadera
  2. Tänk på att jag aldrig varit i Rio eller New York. Åker bara runt och säger hej till mina fyra andra _egentliga_ boplatser för jag vill verkligen inte bo i stockholm hela tiden.

    Jag stödjer ditt köp av Berlinlägenhet till 100 procent. Låter mycket mycket vettigare än nån möglig stationsstuga i Småland.

    Du verkar ju ha spenderbyxorna på..:)

    SvaraRadera