16 december 2007

En uppe två i säng och en liten brand

Jag orkar en timme uppe, sen sover jag några timmar. Senast var jag uppe och badade, bytte några ord med dottern som bjöd på nudlar, och så somnade jag om igen.

Igårkväll mitt i filmen startade inneboenden en brand i sitt rum, så nu ligger svartbrända saker utanför hennes fönster: två eldade täcken, ett eldat satinpåslakan, två-tre kuddar med svarta fläckar och massor av lösa fjädrar. Hon låg i sängen och var vaken när det hände men blev handlingsförlamad.

Det var lite läskigt. I dvalan (halvsov till Pirates of the Carribean) hörde jag nån som skrek - H J Ä L P H J Ä L P och några sekunder senare spred sig röken upp i lägenheten. Hon stod där och förstod inte hur det hade kunnat börja brinna. Fullt med levande ljus i rummet var det och nåt av dom hade förstås orsakat att det brann i sängen.

Så: Nu har jag satt på mig alla varma kläder jag har och ska nu iväg och slänga det brända, 4 kassar tidningar, allt glas, alla plåtburkar, plasflaskor, allt från balkongen från festen. Suck.
Det har sin tunga och aptråkiga sida att sopsortera.

3 kommentarer:

  1. Men alltså ingår det roomservice för din inneboende ??
    Hon borde väl få gå och slänga allt det brända ?
    Du skämmer bort henne !!

    SvaraRadera
  2. Det ingår total room service..

    Borde höja hyran.

    Eller byta till sansad hyresgäst, men då skulle väl hyresgästen inte stå ut med oss istället.

    SvaraRadera
  3. Byta till en kille kankse? De är väl vanligtvis inte lika förtjusta i levande ljus, åtminstone inte i stor mängd. Och höj hyran, absolut.

    SvaraRadera