31 december 2007

15:56 och redan natt

Klockan är fyra på eftermiddagen och det känns som årets mörkaste eftermiddag. Dottern och jag har bytt roller och hon väckte mig vid två och sa: "Du vill väl inte sova bort hela eftermiddan!"

Nåt slags fackeltåg tuffar fram i Tantolunden och jag kom precis på att hälsan verkligen tiger still. Säckpipsblåsarna har inte hörts från lunden på flera månader - och jag har inte en enda gång ens tänkt på hur skönt det är att slippa höra gnälliga säckpipor timme efter timme.

Årets sista dag men jag firade igår - bara för att slippa känna nån panik över att inte ha något för mig ikväll. Har garderat med två evenemangsbiljetter, till olika nyårsfester. Tycker jag det ena är för torrt drar jag till nästa. Jag kan tydligen konsten att spendera utan att konsumera. Tänk om jag inte ens vill gå ut..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar