22 augusti 2007

Höll på att glömma bloggen

Bloggen har fått stå här och vänta ett tag.

Jag hinner inte mer än cykla hit och dit förrän det är dags att åka iväg igen.
- När åker du då? frågar dottern
- Eh.. torsdag. Är det så? Åker jag på torsdag redan?

Sommaren håller på att ta slut och den svenska facebookhajpen kommer att dra igång ordentligt de närmsta veckorna när folk är tillbaka på skolor och arbetsplatser.
Från nio vänner kommer man snart bergis ha till exempel tolv.
På jobben jobbar säkerhetskillarna med hur man ska kunna spärra ytterligare nätadresser, så att de anställda inte ska kunna hänga omkring på facebook under arbetstid. Åtminstone förvånar det mig inte de sätts på det ganska snart.

Jag kastar mig in på 10-dagarsprognosen från London och allt det där man gör inför resor innan man ställer in dom. Men det ser ljust ut, åtminstone inte så blött.
Jag hoppas kunna vara utomhus i dagarna fem, om än ej på cykel.

2 kommentarer:

  1. Nu har mitt företag spärrat bloggerbloggar, jag kommer inte in på nån, andra går bra av någon anledning, än så länge dvs.
    Så facebook lär aldrig funka hos oss, kommer ju inte in på gmail heller, skitfirma !!

    SvaraRadera
  2. Stenåldersfirma. Folk gör bättre ifrån sig om de sitter slippa isolerade på ett _jävla___ kontor. Åtminstone i längden. Jag ogillar skarpt kontor nuförtiden. Har man bara god nätkontakt behövs inte allt detta sittande, i kontor där folk ändå inte nätverkar ett dyft.

    Vad ska man där att göra? Sitta och glo på skärmen?
    Kan man göra hemma mycket effektivare.

    Urs.

    SvaraRadera