18 augusti 2007

100 år i november

Hur gammal jag är?
100 bast. Jag lovar.

Har investerat i ålder och går baklänges och vill höra:
Du ser så ung ut för att vara 70.
Tack det var snällt sagt.

Jämför mig med damen bredvid som är äkta och mångårig pensionär.

Hon går ut på sin balkong och läser tidningen när vädret är fint. Det gör jag med.

Hon har tv:n skvalande med sportsändningar och verkar inte titta. Så gör jag med.

Hon går inte ut på byn så ofta. Det gör inte jag heller längre.

Hon städar och städar. Precis som jag. Jag verkligen gillar att städa nuförtiden.

Nästa steg är pelagonier.

2 kommentarer:

  1. Korsord vägrar jag. Har aldrig löst ett enda, inte ens i Kamratposten.
    Sudoki har jag faktiskt upptäckt är ett jättebra sömnmedel. Bara tänka siffror innan man somnar.

    ..fast, lite jobbigt är det med sudoki. Det är irriterande, både när det är för enkelt och när man löser ett svårt, nästan, med ett enda fel på sista kvadraten och ser att man skrivit fel nånstans tidigare på grund av att man inte kan se så bra i mörkret.

    Fast hellre det än oroa sig för att man inte ska vakna nästa dag.

    SvaraRadera