25 december 2006

Årets jul lugna gatan

Årets jul blev ingen norénare, och jag är så glad för det. Förra årets kunde jag inte skriva ett ord om. [hade visst fel om det, skrev här och här]
Jag vet varför årets jul klarade sig unden: Ingen mumma, inga nubbar, inga reserv-bag-in-boxar på slutet. Inga familjehistoriediskussioner, och inget bråk.

Ändå var jag fysiskt och mentalt utmattad när jag kom hem ensam vid 11-tiden på julaftonskvällen. Låg och kippade efter andan i soffan och tyckte att filmen Drumline var det mest perfekta jag kunde tänka mig. Bara trummor.

En bra jul. Ingen gjort eller sagt något att ångra, vad jag vet..

Andra bloggar om: , , ,

2 kommentarer:

  1. Norén har alltid varit med vid våra jular. I år stannade han dock hemma. Jul och alkohol är inte bra.
    God fortsättning!

    SvaraRadera
  2. Detsamma! Det är när man varit med om några stycken man har förmågan att njuta av att "inget hände"..

    SvaraRadera