10 december 2006

Orka med deras blickar

Hur orkar du med deras blickar? Hur orkar du låtsas att du inte märker att de glor och föraktar?
Hur orkar du med att ingen ser dig? Hur orkar du låtsas att du inte ser att de låtsas att de inte ser dig?

Det finns ju två såna lägen i landet. Förakt eller osynliggörande.

Min strategi när jag är ute ensam är att visa att jag ser dom omkring. Kommer det två tjejer som inte ser mig i baren och trängs, så visar jag att jag ser dem och gör rum. Ni får också plats. Tack, va snällt, säger dom då. Och så finns man.
Tittar nån man med förakt på mig tittar jag tillbaka och säger: Du din sork har ingen rätt att stå där och vara nån djälva domare. Kolla hur du själv ser ut först! Typ.

(Jag säger inte så högt, jag bara visar min ståndpunkt och rätt till det publika rummet)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar