24 december 2006

Inte norénare i jul tack

Nog med panik före. Nu gäller det att det inte ska bli norénare under.

Lars Norén blev tillfrågad om begreppet "norénjul" ikväll på tv. Han log och sa att aldrig skrivit någon om julen och gillar jul.
I vår familj.. (minsann) har vi agerat och kallat det "norénare" i tio år eller längre, julhögtid som annat. Jag tror att systern och jag satt och sög i oss tv-norénpjäserna som ren tröst. Våra familjedramor var i klass, men slutade ofta bättre.

Idag tappade jag det nya rikskupongerhäftet när jag köpte hamburgare. Blev en dyr burgare.
Tappade också en av julklappskassarna på hemvägen. Några blir alltså utan julklapp. Jag hade fyra kassar att hålla reda på, och det var tydligen en kasse för mycket.

Andra bloggar om: , , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar