13 december 2006

Ingen bra shopsare

Mobileon ville idag inte gå med på att jag försökte skriva shoppa. Shopsa skrev den.

Jag såg många som verkligen var ute och shopsade idag. Välansade nickedockor med styva påsar från klädaffärer och nåt galet ha-igt i blick. Rafsande runt bland julpynt och ljustakar, på jakt efter allt och inget. Många shopsare kommer hem med många adventsklappar till sig själva.

Jag hade så tungt att bära så jag köpte en kabinväska. En precis likadan som en av dom jag redan har, men där hjulen är nästan slut sen grusgångskörning i våras. Halva priset, 345 kronor, är inte mycket för en skönhet med bra fickor, kombinationslås och ett lönnfack, tänkt för datorn, som nås från utsidan. Perfekt gömställe för till exempel.. kudde eller snuttefilt.. på resor..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar