30 december 2006

Facit: Resor 2006

11-25 mars: Ko Samui, delade tiden mellan Maenam och Chaweng.
[t/r Bangkok m Thai air, inrikes Bangkok t/r till Samui med Bangkok air]

5-12 juni: Skiathos med son och en polare till sonen.
[1 vecka, flygstolar med Apollo, Novair]

Fick ställa in Roskildetrippen och strunta i Sterling-biljetten till Köpenhamn och flyget Köpenhamn-Aten och inrikesflyget Aten-Paros. Jag var för utarbetad och hade inte varit smart nog att köpa Roskildebiljett heller.

3-29 juli: Grekland, Santorini > 14d Ios > 4d Antiparos > 7d Ios. Blåst.
[Apollo ticket]


24-30 augusti: London med dottern, några dar i Bayswater, några i Soho.
[Ryan air Skavsta-Stanstedt t/r]

Inställt: London 3-11 november.

Sammanfattningsvis få resor och ingen riktig avkoppling.
När jag var i Thailand hände det saker hemma, så jag fick ha telefonjour med Stockholm de sista tre dagarna.
Skiathos var skitkallt och jag frös och fick axelskada.
I början av juliresan i Grekland halkade jag på en plastpåse i en gränd och slog i bakhuvudet, och fick sen influensa med hög feber och panikattacker och åkte hem 4 dar tidigare, lycklig av en sista-minuten-flygstol för några hundringar. "Semestern" var att vänta ut febern och frossa i ljuvligt vindstilla skugga på balkongen. Först i mitten av september avtog den hårda vinden i Grekland.
I London blev x-et och jag riktigt ovänner, medan dottern fick nya vänner och återvände i november. Jag skulle ha tillbringat en vecka i London men ställde in på grund av jobbet.

Mina resor 2005

Andra bloggar om: , , , , , , ,

5 kommentarer:

  1. Det lät inget vidare. Hoppas dina resor 2007 blir bättre. Gott nytt år också.

    SvaraRadera
  2. Få resor? My God, själv blir jag grön av avund;-)Har bara rest till Halmstad och Stockholm i år...Gott Nytt år på dig!

    SvaraRadera
  3. Gott nytt år ni med.

    becka: När det gäller resor har jag vant mig vid att komma iväg, men annat var det en massa år då barnen var små. Först som ensamstående morsa kunde jag välja mer själv, och prioriterade resor.

    SvaraRadera
  4. Finally...fick jag äntligen till det.
    På nåt sätt tror jag det var Thailandsresan som gav lugnet och möjligheten till riktig eftertanke och ur det kom också lusten och kraften. Har lite svårt med nivån dock men det får väl ge sig.

    SvaraRadera
  5. Det ger sig, men nån jämn nivå har jag då aldrig lyckats med ändå. Det ska väl skifta.

    SvaraRadera