2 december 2006

Elaka jävel och Stefan Sundström

Igårkväll var jag på hotell i stockholm och gled sen in på Grodan, som låg bredvid, och toppade med Patricia på hemvägens småtimmar. Rände runt med en gaykille. Tryggt och fint. Han ringde nyss och ville fika eller nåt. Skitsnäll kille. Och jag skitsnäll tjej, förstås. Bara dansa och ha kul. Vänner. Love, peace and understanding.

Idag mår jag som en fisk i en skål. Och tittar på.

Itunes har valt tydligen bestämt att det är Stefan som gäller idag. "Stannar du kvar blir det barn." Sommaren var 1988. Fattar bara inte varför Stefan ska spela ihop med Lars Ohly.
Jag gillar inte såna där allianser. Jag gillar inte när organisationer, företag och partier kladdar omkring sig.

Mitt största intryck från igår var en kollega jag aldrig pratat med förut som satt bredvid på restaurangen i två plågsamma timmar, som man fick skölja ner med öl i baren med trevligare arbetspolare sen. Det är dom där 2 procenten som förstör allt. Han sabbade stämningen för alla runtonmkring. En elak jävel, och HELT utan humor. Man fattar först efter ett tag att han inte skojade. Han var bara elak.

Om jag såg honom varje dag, och hörde hans spydiga kommentarer skulle jag fan slå ner honom. Men det får vänta till måndag.

Andra bloggar om: , , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar