30 september 2006

London uppskjutet, november nästa

Glömde bort resan, Londonresan i oktober. Det är ju snart det. Om en vecka. Och jag som inte kan. Och inte vill.

Jodå, visst vill jag. Innerst inne.

Vad jag egentligen inte vill är den korta weekendgrejen. Speciellt inte att åka på fredag kväll, komma fram till London efter midnat. Och sen, istället för att åka hem tisdag kväll tvingas hem redan söndag morgon. Det blir en dag i London.

Det får bli november istället. Visste ni att de firar den 5:e november i England? Bonfire's night. Då tänder de elder som vårt valborg ungefär. De samlas i horder, skjuter upp fyrverkerier och har bbq:s i höstmörkret på varanda bakgård - för att fira min födelsedag.
---
Jag har bokat om.
Dottern vill att jag bokar 1-kronas-resor till henne och polare också...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar