15 september 2006

Cyklar som står och glor

Visste inte hur jag skulle ta mig till cykelverkstan - utan cykel. Gå?

Tänkte till. Om jag skulle cykla till cykelverkstan för att hämta en cykel kommer jag tvingas lämna en av cyklarna där. Men jag hade ju ingen cykel, utan gick motvilligt mot t-banan vid Hornstull.

Kollade igen utmed restauranger och affärer vid Högalidshallen, pizzerian, pandan, fynda fynda och så vidare. Ingen cykel. Bara borta. Sen spanade jag ut mot gatan, och där stod den. Extremt finparkerad vid ett ensamt träd.

Dom är sådär, butiksägarna. Gillar inte att man lutar cykeln mot deras affär. Så nån hade dragit iväg den från afffären och parkerat den ute vid cykelbanan. Jag som vill att den ska stå mot en vägg, vid en affär, som om jag är precis i närheten.

Men bra i alla fall. Två cykelbara cyklar igen. Tre är punkterade, varav en står i Kista, och en står uppe på Mariaberget och glor och ställer till det varje städdag. Svårt att veta om den är skräp eller tillhör nån, tycker bostadsrättsföreningen där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar