19 augusti 2006

BH, fladdrande linnekjol och flipflops

Så kan man väl inte gå ut på stan?

5 kommentarer:

  1. Det är nog inte så lämpligt kanske.

    Fast ändå mer lämpligt än det jag gick ut i en gång: Utan BH och med en allt för oknäppt skjorta. Tack och lov så hann jag inte allt för långt innan jag upptäckte mitt misstag.

    SvaraRadera
  2. Inte så farligt väl? Du hade ju ändå _försökt_ sätta på dig skjorta och allt.

    Fast bh borde räknas som fullvärdigt överkroppsplagg, tycker jag.

    SvaraRadera
  3. Det beror ju lite på personen tror jag. Jag skulle nog inte gå ut i BH personligen, men jag ser inget fel i det om personen som gör det trivs med det.

    Skulle jag se en tjej i bara BH så skulle jag nog titta en hel del, inte för att att jag skulle tycka att det ser konstigt och fel ut utan mer för att jag är bröstfixerad... *ler*

    En sak är lite konstig, det känns helt naturligt att gå ut i bikini-BH men inte i vanlig BH. Det är ju samma sak egentligen, även om det ena plagget är till för att visas medan det andra är till för att befinna sig under andra plagg.

    SvaraRadera
  4. Jag trivs bättre och känner mig normalare i vanlig BH än bikini-varianten, som skär in runt halsen. BH:ar är ofta snyggare än bikiniöverdelar, så det är lite bakvänt att det som är snyggare ska döljas, och billiga badvarianter kan visas offentligt.

    Jag tror att alla är bröstfixerade. Utom jag då kanske :)

    SvaraRadera
  5. Det är väl bara en fråga om konventioner, egentligen?
    För 10-15 år sen var det ingen som gick omkring i linnen som visade BH-banden - det ansågs att vara slarvigt klädd. Minns att jag (surt!) avstod från linnen med smala axelband eftersom jag alltid ville ha BH på mig. Härligt att "det går för sig" idag. I bara BH vill jag själv inte visa mig offentligt, hur andra gör är dock upp till dem, stör inte mig.
    Om det finns en generell skillnad på hur killar och tjejer ser på detta vet jag inte men kommer ihåg en kommentar från ett ex "konstigt att det är så mycket mera upphetsande med BH än med bikini".
    Så kanske har plaggen olika laddning ändå?

    SvaraRadera