1 juli 2006

PMS-prenumerant

Det var inte mental breakdown. Det var PMS, som kom som en månatlig prenumeration på ett kvinnostraff som ska genomlidas för att man inte vill eller kan vara gravid jämt.

- Ja JUSST det, det måste ha varit PMS igår när jag grinade så.

I detta naturens egna lurendrejeri ingår att man varje gång är totalt ovetande om vad som ska hända och inte känner igen tillståndet ens när det är som värst. Först när mensen börjar drippa släpper det.

- Aldrig mer PMS ska man tänka. Jag måste ut på bygden och bli gravid snart!

Man ska ju vara gravid nuförtiden. Det ser man på Odenplan. Stora utspända kvinnomagar överallt. Tjejer som vankar omkring inåtvänt och självgott bara tänker på sig själva, på vad de ska äta, och på vad barnet därinne ska heta. Sen sitter de på fik med barnvagnarna, och bebisarna förstås. Och äter och äter och äter.

2 kommentarer:

  1. Då skulle jag vilja rekommendera Femal balans - finns på hälsokosten - och det hjälper. Jag har slutat PMS-grina. Fråga Sandra (rensahuvet. Hon tjatade på mej länge innan jag fick tummen ur.

    SvaraRadera
  2. Vad lustigt att Cornelia skrev just samma sak som jag tänkte skriva; Femal Balans! Är en tvåbarnsmorsa med sjuklig pms från ägglossning fram till mens varenda jävla månad. Den perioden brukar vara förjävlig för mig, mina barn och min sambo. Bestämde mig för att prova ovan nämnda preparat som endast finns på Hälsokosten. Det tar ett par månader innan det börjar verka på allvar så jag tog det två gånger om dagen på ren rutin och slutade nästan att tänka på det. Så en dag när mensen kom fick jag nästan en chock; "Vad är det här? Jag har inte varit uppsvälld, mått illa, varit arg eller storlipat!" Rekommenderas verkligen, varför ska man gå runt och lida när ett enkelt hälsokostpiller hjälper?

    SvaraRadera