28 mars 2006

Ko Phangan: Stora mot små

Storvuxna buffliga utlänningar och små vänliga thailändare. Sån är bilden. Själv är jag bara lugn och liten. Gör inte mycket väsen av mig. Mest låter jag på kontor när klackarna klonkar i golvet. I Thailand kapitulerar man för flipflops och tofflor. Att gå med klackar i sand är ingen hit. När man dansar i sand slänger man gärna flipflopsen också.

Sista synen av mina turkiska favoritflipflops är på Hat Rin på Ko Phangan:

IMGP0186

Sen försvann dom. Alla tappade bort sina flipflops på fullmånesfesten. Mötte folk med en vit och en svart. Killar med för små. Tjejer med för stora. Själv hittade jag ett par i storlek 44 och gick som en snöman i sina snöskor i den heta förmiddagssanden.

Sen började bytena. Någon ville ha mina stora i byte mot sina små och jag fick de här, som tog mig genom semestern och fick följa med hem.

IMGP0508

5 kommentarer:

  1. åhh så kul det låter med fullmånefesten, vill också åka dit, ska banne mig göra det nästa år....
    Själv åker jag till regn i London på torsdag... hmm inte så dumt ändå, en liten fråga eftersom jag vet att du nyss (ja nästan) var där. Finns det ngn anledning att förboka transfer från Stanstead in till London ? Är det inte bara att ta bussen liksom ?

    SvaraRadera
  2. Så ska en fest vara...!!!
    Bara man slipper bordplaceringsleken " tag en sko i påsen och leta upp den andra"......I hate.

    Fina benmålningar!

    SvaraRadera
  3. Kapple: Bordsplaceringar är väl bra! Trist när folk alltid sätter sig med sina gamla vanliga.

    AP: Om du kommer före midnatt till Stanstedt tar man tåget även om det kostar. Stanstedt Express. Tar ca 45 minuter in till Liverpool Street Station.

    SvaraRadera
  4. Hm, har allt packat, bara att dra. Men det verkar som de vill att jag ska jobba. JOBBA!!

    SvaraRadera