12 februari 2006

Totalt skruvat

Svårt att sova sittande. Det blir några timmar här och några där. Igår hostade jag så att jag fick ryggskott också. Ryggskottet känns minst om man vankar omkring och inte försöker göra något, och är värst när man hostar, och allra mest hostar jag om jag ligger. Det är svårt att stå och sova.

Mina två beundrare skulle fly för gott om de såg mig nu. I mjukiskläder, halsduk om ryggskottet och raggsockor. Osminkad sen två veckor tillbaka och blekare för varje timme. Båda Snaps-Johan och S ville gå ut med mig igår, men det är som jag inte tillhör den där världen längre. Den kommer in via medierna och jag sitter här och ser ut och tycker att det bara blir alltmer absurt.

Öppenhet, nyfikenhet, mänsklig och kroppslig kärlek och humor syndbeläggs i religioners namn.
Förtryck, våld, mord och krig rättfärdigas.

Jag tycker det är totalt skruvat. Vem vill ha det så?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar