12 februari 2006

Hiva i sig

Nej, de e bara å hiva i sig, som en polare brukar säga, när småungarna inte vill dricka upp sitt vatten därnere i Grekland.

Var åttonde timme ska den tas, medicinen, och i samband med måltid. Hoppas en fjärdeldels deciliter yoghurt räknas som det.

Funderar på hur mitt liv - utan cigaretter - kan se ut. Tänker redan som en riktig missbrukare som haft nån missbruksfri vecka och börjar tänka att sen, när jag är återställd och mår bättre, då kanske jag kan... vid nåt speciellt tillfälle sådär... absolut bara nån enstaka gång... till kaffet efter en riktig god middag, och när jag kommer upp från vågorna på Ko Lanta.. och efter den långa flygresan och...

Jag får tänka på allt jag får göra istället. När man röker är man nästan lika röksugen hela tiden ändå. Det är ju mest bara lidande till nästa cigarett, som ändå bara brinner upp för fort.

Det sägs att man aldrig blir mer röksugen än man blir efter 2 timmar, till exempel instängd på ett jobbmöte, eller på flyget. Och sånt sug har man varje dag, mellan cigaretterna, fastän man får röka. Egentligen gör det ju ingen skillnad, utom att ena varianten är lite nyttigare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar