22 januari 2006

Ute å super, kommer du?

Först kom ett samtal från kollegan, han som uppvaktat i 7 år.
Jag försökte vara rak och inte elak, men hur säger man att man inte är intresserad?
- Men det är inget fel på mig, säger han, vad är problemet?
- Du är kompis och kollega, säger jag, vi har ju inte ett förhållande..
- Har vi inte ett förhållande, frågar han, nåt slags förhållande har vi väl?
- Nej, inte så att vi sitter hemma hos dig gosar på tu man hand en lördagkväll, jag vill inte komma över.

Sen kom tre samtal med dolt nummer som jag inte svarade på. Är det viktigt kan den dolda i så fall tala in ett meddelande.
Direkt därpå ringde S.
- Är det du som ringt och inte visat numret? frågar jag.
- Va, äntu klok, du ser ju att det ä jag. Du ser ju dä. (är inte så bra på att härma värmländska)
- Va ä du?
- Hemma ikväll bara, du själv då?
- Ute å super, kommer du?

Det där var igårkväll det. Jag gick inte ut. Men idag ska jag. Konstigt att det alltid är roligast att sitta vid datorn och fixa hemma, just när man ska iväg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar