7 januari 2006

Klant-bokning

Skulle boka till en 2-veckors, och så råkade jag boka en 3-veckors igen. Och det var tydligen den sista platsen, för sen var platserna till Thailand slut.

Det förundrar att flygen till Thailand i februari redan nu fullbokas. Det ju är lätt att tro att folk är panka efter jul och nyår och att få kan vara lediga. Kanske är det de första kullarna 40-talister på gång ut i semestervärlden. Pengastarka och lediga.

Charterstolarna till Bankok är redan slut och reguljärt kostar en biljett just nu runt 12 tusen, vilket är för mycket.

Förra året kunde man ju komma till Phuket för 5500. Året innan låg billigaste biljetterna på 6500. I år 7700 för två veckor sista minuten, för bara flygstol. Det blir kanske Goa istället. Eller Trinidad & Tobago. Eller Brasilien.

Vet inte om jag tycker ensamresa i Thailand verkar så kul, egentligen.

2 kommentarer:

  1. Jo, det finns mycket att göra och se även om man åker själv. Jag åker alltid dit ensam, då B. inte vill ut och resa.
    Jag funderar på att boka en resa och det låter oroande att de håller på att ta slut. Men jag måste kolla med jobbet först så jag får åka.

    Annica

    SvaraRadera
  2. Just Thailand har jag inte rest ensam i, och på en del av orterna tror jag man skulle ha extremt torrt som ensamresande eftersom det bara är förälskade par överallt och familjer. Men man får väl försöka hitta sina ställen. Nån favorit?

    SvaraRadera