18 januari 2006

Ett år gammal suck-burk

Panik-backar allt data igen. Bilderna viktigast.
Öser över jobbets webbsajter till extern hårddisk. Hoppas allt kommer med. Känns lite lugnare nu i alla fall. Hela pc-världen förutsätter att man är intresserad av massor av krångel, krångel, krångel.
Har haft min dator över ett år, ett så kallat paket, och det enklaste av allt som borde kunnat följa med den hade varit att beskriva vad kontakterna på fram- och baksidan är. Vilka är usb1, vilka usb2? Inte fattar jag varför scannerna bara funkar på ett par usb-ingångar och inte andra.
Externa drivar och skit, som jag hållt på med nu då: En knapp men men inte om det är en off/on-knapp eller nåt annat. Pedagogen i mig vill ha ett on åt ett håll och off åt det andra. Man ska gissa. Jaha, så det ska det vara en sladd till...
Sonen somnar om jag ens nämner datorn. Och själv blir jag hyperhyperirriterad. Så irriterad att jag inte kan skriva en enda vettig bloggtext.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar