9 december 2005

Vanlig hjälp är pengar till hjälp

Jag kanske skulle dra mitt favoritcitat från Pinter? Intressant att se vad världspressen fångat upp, enligt DN.

Nej, sen kanske. Däremot sa jag till dottern att hon kan tenta av hela gymnasieengelskan genom att lusläsa talet, lära sig alla ny ord och uttryck och tonfall. Jag tror jag har rätt.

Freivalds faller. Men faller en faller inte alla. Watch out.

Hon håller sig förhoppningsvis borta från politiken och kan gå i pension och sköta sitt. Varför skulle hon må dåligt av det? Det är väl så hon helst vill ha det: Vara ifred. Pengarna räcker nog ändå.

Till och med småungar förstår rysande vad som hände när det tog några sekunder från att ha varit vanlig svensk, thailändsk eller indonesisk familj vid stranden - och den grå vågen kommer rullande, utan att se farlig ut på avstånd. Inte ens när den var 100 meter bort såg den ut att vara farlig. Ödet slog olika. En del klarade sig, andra fick allt och alla bortsvepta.

Samma överallt. Politik eller naturkatastrofer. Pakistan, isande kallt. I otillgängliga bergsbyar. Man kan kanske inte sätta sig in - men man kan ge hjälp genom att ge pengar till hjälp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar