11 december 2005

Trygga morsan coolar off

Dottern går ut vid 11-12. Hammarby sjöstad. "Ingen sprit, trilla inte i, ha koll, hjälp andra...". Såna saker sa jag. Sen dess har jag ringt några gånger och väntat på att hon ska komma hem. Hör nyckeln i låset. Jaha. Hyresgästen kom hem vid 3. Nyckel i låset vid halv fem:

Dottern!

Nähej. Inte bara hon. Har hälsat på tio okända killar och G och N, tjejkompisarna. "...vi har ju efterfesten här", säger dottern och ler.

Tiderna har förändrats.
Hur snäll morsa är man egentligen?
Jag skulle ALDRIG tagit hem kompisar när min mamma var hemma. Aldrig. Aldrig. Aldrig.
Det fanns inte i begreppsvärlden.

2 kommentarer:

  1. Det fanns inte i min begreppsvärld heller, men tiderna förändras. Det är väl egentligen ganska positivt att din dotter har efterfesten hemma, även om du också är hemma.

    Annica

    SvaraRadera
  2. Kan klart säga att det gör mig ett snäpp mer lycklig.

    Att ha barn som *vill* vara hemma och inte skäms för mig, det gör mig förundrad, och glad. Och mindre orolig, förstås.

    Det är bara grannen under och hyresvärdens störningsjour som kan kinka lite.

    SvaraRadera