2 december 2005

Slags förträngning

Funkar kanske inte tvärtom mot Stationsvakt, men på ett annat sätt.

Förtränger inte saker som att ta bankomatkvittot eller att komma ihåg frukostmötet med chefen. Däremot stuvar jag alla oviktiga kvitton osedda i plånboken men tappar alla viktiga papper. Och minns, och kan verkligen lida av vetskapen om att behöva gå upp halv sju för att hinna till frukostmötet klockan åtta...

Och så vaknar nu. NU.

Eller rättare sagt för en stund sen. Har skickat ett mail till kollegan med en förklaring och tagit en kopp kaffe. Så länge har jag varit uppe. Om jag skyndar mig hinner jag till Kista kl 16 och skulle kunna slinka in utan ytterkläder nånstans och låtsas att jag varit på möten hela dan.

Nej, funderar på att ta eftermiddagen till shopping, något jag verkligen förträngt, eller snarare skjutit upp en tid. Kylskåpet tomt och inga kläder att ta på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar