5 december 2005

Årets absolut fulaste dag

Denna söndag som varit utnämner jag härmed till årets absolut fulaste dag. Så extremt ful var den. Tungt och fuktigt i luften, hårt regn, slaskiga isfläckar här och där och resten bara svart. Hoppas vi slipper fler av dem. Man blir trött och tappar sugen. Funderar på att fly med dottern till Marocko en vecka. Ska visst vara 25-25 grader där nu. och kanske ta en vända till Marrakesh också. Ska prata med chefen i morgon.

Och till nåt helt annat som blev ämnet under pubmiddagen:

Ungefär 35 000 personer dog i Sverige av Spanska sjukan under 1918-19. En jäkla massa folk. När Asiaten kom 1957 drabbade den ungefär en miljon personer här, men vet någon hur många som dog till följd av den? Över världen var det 2,4 miljoner sp, dpg. men hittar inga uppgifter om hur många som dog av asoaten i Sverige. Lovade att kolla, men jag går bet på mina sökningar.

Det värsta jag haft är salmonella. Från ägg i maten i Afganistan. Jag visste att jag skulle undvika det, men jag chansade. Några timmar tog det, sen var det roliga slut. Vart sängbunden i tre veckor och fick inte behålla vare sig mat eller dryck och kunde inte röra mig för huvudet sprängdes i bitar av minsta försök.

De droppade i mig lite vatten och te i små små portioner liggande. Och Afganerna kom med små feta rullade bollar som skulle hjälpa bra, men jag vågade mig inte på opiumet. Tänkte att jag bergis bara skulle få gulsot av det, dessutom. Kul brud va: med salmonella och gulsot som haltar omkring med skorpionbettsskadad fot.
Så mager som då har jag inte varit någonsin. Jag lyfte från marken, och såg väl ut som en något tillstukad liten ängel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar