29 december 2005

Låg LQ efter halv Alladin

Sms-rensning igen. Trivialt jobb. Men ett måste.
Eller man kan läsa om hur snörörjningen går till i ett tvåsidesreportage i DN. Eller kolla Aftonbladet. Nu efter halv Alladinask på båda lagren är jag i nivå.

Nu ska jag svara på Aftonbladet frågor om LQ, livskvalitet:

1. Nej, jag sover illa.
2. Nej, jag kopplar inte riktigt av.
3. Nja.
5. Nej
6. Nja.
7. Nej
8. Har ingen partner att va kärleksfull mot.
9. Nej
10. Nej, jag är kass på att säga nej.
11. Nej
12. Ja, jag har koll
13. Ja
14. Ja
15. Nej
16. Nja.
17. Nja.
18. Nej
19. Om jag hade några vänner skulle jag ha tid.
20. Nej, inte älskad.

Summa summarum: 3 ja eller 5,5 ja om nja räknas som 0,5.

Har du svarat ”ja” på 0-5 frågor?
Hoppsan! I nuläget är ditt LQ lågt. Det
finns långt fler faktorer du är missnöjd med än det finns saker du faktiskt
trivs med. Det är hög tid att förbättra din livskvalitet. Men skynda långsamt
och ta en bit i taget istället för att försöka helrenovera ditt liv på en
helg.



Skönt. Då kan jag koppla av i nyårshelgen istället...

3 kommentarer:

  1. Jag gjorde också testen, efter att ha läst din blogg,och jag fick bara två ja.

    Så vi sitter väl i samma båt då. Välkommen till "Låga LQ Klubben"

    Gott Nytt År på dig....

    SvaraRadera
  2. Jag fick i a f ihop 6 st "ja". Fast det finns ju lite att jobba på trots allt. Skönt, så man slipper sitta sysslolös.

    SvaraRadera
  3. Man får starta klubb.
    Så får förbättrar man till ett ja på vänner-och bekanta-delen, i alla fall.

    SvaraRadera