20 november 2005

What a man

Dåliga vanor. Just det. Istället för att vara ute och svira en barnledig lördagkväll åker jag rakt hem från Elverket och blogg-minglandet där, så rakt det går, och sätter på tv:n och slocknar. Så skönt. Beta av sömnskulderna. Jag tror att min soffa ligger i en snoozarzon. Till och med dotterns polare säger att man bara somnar, och sover så bra där.
Men man vaknar för tidigt.

Det slår mig just nu att det skulle räcka med en etta för mig och dottern. Med två soffor, två klädhögar och en tv. Inte skulle man ha några sömn- eller städproblem då inte.

På eftermiddagen hörde jag två roliga föreläsningar på Bloggforum, en med Ben Hammersley, i kjol, som drog sina 8 idéer om hur "guys in suits" försöker stoppa oss. Wow! Oss! Är jag med i en riktig rörelse nu, för första gången...

Sen fick jag och några andra lyckliga tillfället att kolla in en riktigt snygging, Loïc Le Meur, som pratade om företagsbloggning, och passionens makt. Passionen för det man gillar, som han tror kommer förändra arbetsmarknad och medielandskap med de helhjärtade bloggarnas hjälp. Vad jag uppskattade speciellt, förutom inblicken i bloggeriet i olika länder, var hans personliga motvilja mot dubbelliv. Budskapet var: Var dig själv och var ärlig. What a man.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar