7 november 2005

Status början av november

Senast var det såhär, och nu i börjar av november ser det ut såhär:

Civilstånd: Singelskapet kroniskt. Hitta soulmate? Ha. Läste en lång text jag skrev -98 när jag blev dumpad av M2. Han ville flytta ihop. Jag fortsätta särbo. Han ville gifta sig. Han ville ha gemensam ekonomi och betala sina lån. Jag ville inte bli funktion, utan fortsätta vara person.

Det så kallade x-et, som nu droppat ner ytterligare i min aktning, har sen födelsedagen börjat bekymra sig för mitt nöjesliv. Skrev: "Make sure u enjoy urself now 2 day 2 morr rh now". Jag har gjort färdig en lista med alla texter han varit inblandad i här. Som ett avslut.

Familjeliv: Två i stugan. Dottern och jag. Om mindre än ett halvår är hon att betrakta som vuxen och kommer in vid Stureplan. Sonen hälsar på nån gång i veckan och hjälper till med saker, och äter. Den inneboende 23-åringen fick egen lägenhet. Jag försöker hitta ny hyresgäst som inte är för pedantisk och kritisk. Fick upp mot 70 annonssvar.

Arbetsliv och studier: 6 timmar om dan året ut. 2 timmar verkar kunna bli roliga. Förmiddagarna. Målet är att få ha 3,75 timmar om dan kul, och säga upp mig från resten. Jag kommer få jobba 20 procent extra och gratis för att sen kunna få chans till en kul halvtid. Spanskan på is eftersom läraren tvingades åka hem till Spanien.

Resplaner: Barcelona blev det inget av med på grund av jobbet. Måste köpa nya biljetter till nåt.

Bloggeriet: Tuffar på. Lärt mig blogga direkt från flickr. Måste få system på bilder med mera före årets slut. Ordning på texterna? Nej-nej.

Skönhet och förfall: Nästan ingen solbränna kvar. Känner mig sliten. Inga kläder sitter på. Måste ha magrat igen. Fått tre psyk-samtal via jobbet. Eftersom problemen inte kan anses jobbrelaterade blir det väl inte mer. Psykoterapeuten säger att jag är deprimerad och har obearbetade trauman.

Nöjen och uteliv: Fått ett antal nya kanaler med digitalboxen. Saknar musiklivet. Rockmusiken på ROCKS är okej, men...

Vänner: Tungt år för många. Har träffat några av dem på sistone i alla fall. Dags att ta sig upp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar