20 november 2005

Sämsta möjliga utsikt

F*n. Snart kommer tittarna. Jag SKÄMS över min lägenhet. Det här är INTE jag.
Utsikten, det bästa här, är FUUL som stryk idag, i just denna timme. Stålgrå hotfull himmel med vita snöslaskstugtak mot svart mark. Rått och kallt.

Mitt rum luktar nog rök. Dotterns rum är "under construction", och har varit under ett år minst. Nån slags renovering är det väl, nån slags pågående ommöblering...

Det betyder att hennes saker, som hon inte kan ha på rummet är överallt. I vardagsrummet, flyttlådor i köket, alla kläder i soffan eller utanför badrummet, men nu instuvade i klädkammaren, så att det inte går att ta ett enda steg in där. Det är obeskrivligt. Och så brorsans alla saker på det, eftersom undervåningen är utröjd eftersom den ska hyras ut.

Näej. jag vill inte. Hoppas det hinner bli mörkt innan de kommer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar