1 november 2005

Rökfri, djurfri och skötsam

P1 om städning och ordning. Telefonväkteri. [i slutet av programmet]
Kul att folk är så olika. Som programledaren säger: det handlar om att acceptera att folk är olika. Just det. Men det är svårt om man är olika och ska bo under samma tak, där en stökar till och den andra städar upp. Men ibland en perfekt kombination. Till exempel när två fobier jämnar ut varandra, som när den ena inte kan sätta på lock och den andra bara inte tål öppna schampoflaskor och tandkrämstuber.

Själv vill jag ha det rent och mysigt, med fria ytor, stora fönster från golv till tak och kvällssol, men får aldrig till det. Nya fönster får jag inte borra upp, och jag kämpar för att åtminstone ha det tillräckligt rent, men prylarna får vi ingen bukt med.

Nu kommer den ena efter den andra hem till oss för att titta på rummet vi ska hyra ut igen, och man ser sitt konstiga hem med en utomståendes ögon. Och man tror att de tycker att det luktar illa. Att det luktar äcklig rök här.
Ska jag avslöja att jag röker eller inte?

I varenda annonssvar har tjejerna och killarna skrivit "rökfri" och "djurfri" och "skötsam". My god. Jag borde ha annonserat efter småslarvig konstnärstyp med sena nattvanor som gärna får vara rökare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar