11 november 2005

Hellre reklam än riktig post

Inte riktigt orkat med högarna med reklam vid ytterdörren.

Men reklamen är inget jag irriterar mig över. Det är så harmlöst. Lite blad som tar ett steg in och ett steg ut. Värre är när det kommer riktig post. Adresserade kuvert. Det är då irritationen kommer: Men, va f*n, säg inte att det är... ååh nej, eurocard... hade jag inte redan betalt den?...

Påminnelserna.
En jäkla tur att hyran dras automatiskt liksom kabel-tv och uppkopplingen.
Annars skulle jag inte kunna sitta just här och sitta.

På dörren ska jag sätta en lapp (inte som den här dörrlappen som varannan granne har nån galen variant av häromkring) utan snarare:

Nej tack, ingen adresserad post! OBS! Inga kuvert!
men gärna reklam och Södermalmstidningarna, tack.
(Och IKEA-katalogen.)

Eller som det skulle bli i praktiken: Bara reklam och tidningar, tack!

1 kommentar:

  1. Skulle man inte kunna adressändra alla fönsterkuvert (utom de från postgirot då, fast hur ofta får man såna egentligen?) till en helt annan adress. T ex sin gamla adress, där ens ex bor kvar?

    SvaraRadera